|
|
|
... megcsapolja, előbb pitiáner sikkasztóként, majd torvényes fosztogatóként, majd a keletkezett hiányt a nép nyakába varja és füle botját sem akarja mozdítani arra, hogy a nemzetnek majdnem a fele a bibliai fenevad megtestesítőjeként emlegeti? Mert ehhez már nem elég a párt-és bűntársakhoz, az ugyancsak magukat most éppen a liberális fedőnév alatt futtató, huncut koalíciós társakhoz ... |
|
|
|
|
|
|
|
... rendelkezését, akkor nem bocsátok rád egyet sem azok közül a bajok közül, amelyeket Egyiptomra bocsátottam. Mert én, az Úr, vagyok a te gyógyítód."
Mindezek után azt várnánk, hogy a bibliai korok embere mindenféle betegségtől mentes életet éljen. Ezzel szemben a Biblia számos betegségről számol be.
Már az Ószövetség írói felismerik, hogy a teremtéskor biztosí... |
|
|
|
|
|
|
|
... rigmust is mondanak (MNT II. 37-45). Sok változatban csak az említett csillagének szerepel.
,,Községeinkben (É. Bánát) a háromkirály járás eléggé egyöntetűen történt: a bibliai Gáspárt, Menyhértet és Boldizsárt megszemélyesítő 10-14 éves fiúgyermekek öltözéke királyi palástot jelentő fehér lepedő volt, fejükön papírkorona vagy süveg, mely elsősorban pir... |
|
|
|
|
|
|
|
... Izrael vallási felfogásában a monoteizmus gondolata, hogy Jahve az egyetlen isten. Ez minőségi fordulatot hozott a vallástörténelembe. Ekkor született meg a zsidó vallás Szent Könyve, a bibliai gyűjtemény.
Az ókori zsidó vallásosság, csaknem egy évezredes története során, közel 50 Jahve szavait tolmácsoló irat került megfogalmazásra. A legkorábbi szövegrészek az i.e. II. évez... |
|
|
|
|
|
|
|
... rabjává." (1Kor 6, 12). A hívő ember életének tehát része az öröm és szabadság. (Ez azért nem azonos a szabadossággal!)
A harmadik tévhit az, hogy aki egyszer hívővé lett, bibliai értelemben megtért, odafordult Istenhez, és újjászületett a Krisztus áldozatának elfogadásával, az ilyen embert már semmi baj, betegség, szerencsétlenség és ehhez hasonló emberi probléma... |
|
|
|
|
|
|
|
... firenzei szobrászai közül kettő, Donatello és Verrocchio is alkotott egy-egy Dávidot; de csak Donatellónak támadt az a gondolata, hogy csaknem teljesen ruhátlanul ábrázolja. Mindketten a bibliai szöveghez tartották magukat, ahol "fiúról" van szó és mindketten győztesként mutatták be, a lábánál Góliát fejével. Michelangelo szakított ezzel a hagyománnyal. Dávidja fiatal férfi, még n... |
|
|
|
|
|
|
|
... szellemét és betűjét megcsúfolva, önző politikai előnyökért megtévesztették a társadalmat - mindezt be is vallották. Így alakulhatott ki az a helyzet, amelyet legtalálóbban a közmondássá vált bibliai példázat fejez ki: ha vak vezet világtalant, mindketten a verembe esnek.
II.
Az 1990-es évek elején még voltak - a társadalom nagy többsége által támogato... |
|
|
|
|
|
|
|
... Életének lényege az emberszeretet, az
emberbecsülés, a gyenge, a bajba jutott, a kiszolgáltatott, védtelen
segítése.
Ezt tette és teszi élete hosszán.
S ez nem bibliai samaritánuskodás, hanem természetesen vállalt áldozat.
Ez a magatartás is nemzeti érték.
Az ember-magyar szolidaritás, az emberi méltóság védelme, a sorsok
egyengetése, a teh... |
|
|
|
|
|
|
|
... hajózást választjuk, nagy élményben lesz részünk. A kis, lélekvesztőnek tűnő üvegfenekű csónakok tömegei cikáznak az aqabai öbölben, napnyugtáig.
Petrában
A bibliai időkben az edomiták királyságához tartozott. A Kr. E. IV. századtól itt letelepült nomád nabateus törzsek hamar felismerték ennek a jól védhető, szűk szorosokkal körbevett, hatalmas szurdo... |
|
|
|
|
|
|
|
... nevezni) a hit tudományának hívjuk.
Ezen a ponton tehát eltér a két tudomány. Mivel tanulmányom hátralévő részében a racionális tudás és a hit viszonyát vallásfilozófiai teológiai és bibliai vonatkozásban hasonlítom össze, ezért nagyon röviden ismerjük meg a filozófia és a vallás fogalmát.
1. A filozófiáról
A filozófia eredeti jelentése: a bölcsess... |
|
|
|
|
|
|
|
... amelynek hőse, Gilgames utazást tett a hegytetőn levő "istenek kertjébe", ahol a bokrok drágakövektől csillogtak, kalcedon-gyümölcsöt hoztak és lazurit-levelet hajtottak.
A paradicsom nem bibliai leírásai, amelyek leginkább befolyásolták a későbbi keresztény ábrándképeket, a klasszikus költőktől származtak. Az i. e. VIII. században Homérosz, a görög epikus költő írt egy világ... |
|
|
|
|
|
|
|
... Európa címmel. Nem szabad figyelmen kívül hagyni azt a tényt, hogy egy keresztény kultúrkörhöz tartozó Európához szeretnénk integrálódni. Minden hittérítő szándék nélkül megismertetném a bibliai történetekkel a részvevőket. Miért? Talán csak azért, ha eljutnak honfitársaink a világhírű párizsi, londoni, drezdai, bécsi, itáliai, esztergomi képtárakba: megértsék a bibliaábrázolások ... |
|
|
|
|
|
|
|
... világ főműveként tekintették. Nem csupán a mesteri módon felépített jelenetek miatt, hanem azért is, mert a kompozíció, a színhasználat a világítás és egyes alakok tartása és mozdulata is a bibliai szavakra utal: "Ti közületek egy elárul engem". Vasari már akkor így írt a freskóról: "....mindegyikük arcán látszik a szeretet, a félelem és a felháborodás, illetve a fájdalom, hogy ké... |
|
|
|
|
|
|
|
... számsor. A kutatók arra a megál... |
|
|
|
|
|
|
|
... forrasztaná. Két közmondás fejezi ki találóan a mostani helyzetet. Az egyik az országot jelenleg vezetők nép iránti kötelezettségére figyelmeztet: "fejétől bűzlik a hal". A másik -amely egy bibliai idézet is- a vezetők és vezetettek kölcsönös felelősségét hangsúlyozza: "Ha vak vezet világtalant, mindketten a verembe esnek".
Ez a "diagnózis", "terápiának" pedig íme, néhá... |
|
|
|
|
|
|
|
... visz a pogány istenanyaképhez, melyben bennefoglaltatik az istennő természetfeletti fogantatása. Ő is különleges úton került a földre, tehát nem egyszerű halandó, hanem isteni eredetű. Bibliai tanítás-e ez? Válaszoljunk a The Catholic Encyclopedia szavaival: "Nem található közvetlen vagy kategorikus bizonyíték arra nézve, hogy ez a dogma a Bibliából levezethető. Fokozatos fejlődés... |
|
|
|
|
|
|
|
... ószövetségivel, viszont több mint ezer évvel megelőzte azt. Persze csak az agyagtáblákra történő lejegyzése, mert a keletkezése nagyon korai időkbe nyúlhat vissza. Az vitathatatlan, hogy a bibliai teremtéstörténet eredeti forrásáról van szó, viszont van egy igen lényeges különbség, ami rávilágít az ószövetséget tákoló zsidó írástudóknak a normálissal szembehelyezkedő, deviáns gond... |
|
|
|
|
|
|
|
...
Ha most esik az eső, akkor a következő negyven napon hasonló lesz az időjárás.
Megfordítva is: ha nem esik, akkor negyven napos szárazság következik.
A negyven egyébként bibliai szent szám. Utólag költött mondai magyarázat szerint egy pajkos táncoló társaság nem hallgatott a szent püspök jámbor intelmeire.
Ezért Medárd imádságára negyven napos eső most szét... |
|
|
|
|
|
|
|
... publikálják. A teremtéstörténetet négyezer évvel ezelőtt írták le. Nincs rá tudományos magyarázat, csak az, hogy az igazi szerző többet tudott az emberről, mint az, aki leírta.
A bibliai korok emberei úgy hitték, hogy az élet Isten ajándéka, amit az embernek erkölcsi kötelessége őrizni és fenntartani. Ezért kaphatott helyet az erkölcsi kötelességek között az étrendre vo... |
|
|
|
|
|
|
|
...
Alapelv, hogy bármely kijelentést vagy igeszakaszt a saját szövegösszefüggésében igyekezzünk megérteni. Első szinten a közvetlen szövegkörnyezetet kell figyelembe vennünk, azután az adott bibliai könyv összefüggésében, majd végül az Ó- és Újszövetség, a teljes Biblia összefüggésében kell vizsgálnunk az adott ige vagy igeszakasz jelentését.
Jézus is egy más... |
|
|
|
|
|